1. lokakuuta 2010

You'll be with me like a handprint on my heart...


Sanattomaksi vetää vaihteeksi.
Miten voi olla mahdollista, että Wicked on niin käsittämättömän hyvä?

Maria Ylipää / Elphaba = <3
Anna-Maija Tuokko / Glinda = <3

Jännitettiin Karoliinan kanssa kovasti sitä, että ovatko molemmat neidit varmasti mukana tämänkin päivän esityksessä. Päästyämme teatterille kera Joonaksen juoksin hetimmiten taulun luokse, jossa näkyi illan esityksessä olevien henkilöiden nimet. Huoahdin helpotuksesta, kun spottasin tutut nimikirjaimet, sillä minun on vain niin vaikeaa kuvitella muiden esittävän Elphabaa ja Glindaa.
   
Mutta siis, esitys oli jälleen UPEA. Istuimme vaihteeksi eturivissä ja luulen, että jatkossakin aion aina mahdollisuuden tullessa eturiviin teatterissa mennä. Kaikki on lähietäisyydeltä niin paljon intensiivisempää ja mukaansa tempaavampaa kuin taaempaa katsottuna. Toki vähän kauempaa näkisi esityksen kokonaisuutena, mutta mitä turhia, minä olen aina ollut enemmän kiinnostunut yksityiskohdista.
   
Maria & Anna-Maija ovat IHANIA. Neidit täydentävät toisiaan maagisella tavalla, jota ei voi kuin vain katsoa lumoutuneena. Laulut kuulostivat edelleenkin yhtä mahtavilta kuin 1,5 viikkoa sitten: Suomalainen cast recording olisi unelmieni täyttymys! "Ei Koskaan Enää Hyvää / No Good Deed" aiheutti tällä kertaa suurimmat väristykset. Marian ääni yhdistettynä tähän äärimmäisen  voimakkaaseen kohtaukseen on täyttä taikaa! 

Mukaan teatterilta lähti tällä kertaa mukaan tällaista tavaraa:





















Ensinnäkin kirja Wickedin takaa: Noita - Lännen Ilkeän Noidan elämä ja teot <3

Ja sitten hieman oudompi täyte kokoelmaan, nimittäin Glindan heittämä "Shiz-yliopiston kartta". Heittomerkit siksi, että kuvasta löytyy kyllä yliopiston kampus, mutta ei nyt sentään Shizin alueita ;) Kiitokset Joonakselle, joka ystävällisesti nappasi sen väliajalla minulle ja Karolle!





















Että sellaista. Minulla ja Karolla on suunnitteilla vielä ainakin 2 Wicked-reissua tämän vuoden puolelle, ja jos Wicked pyörii vielä keväälläkin, niin sitten tulee muutama reissu lisää. Rahaa palaa, mutta voisi sitä tyhmempiinkin asioihin niitä tuhlata. Tai näin minä ainakin asian näen :)

3 kommenttia:

  1. musta se oli hyvä ja kiva musikaali mut en mä sitä toista kertaa katsoisi, ainakaan tolla hinnalla mitä se nyt on.. saatika neljää kertaa, edes ilmaiseksi.. menettää musta hohtonsa siin vaihees
    musta se ei oo yli 200€ arvoinen musikaali sentään vaik siit pidin..

    VastaaPoista


  2. sit kun vaan saisin sitä rahaa vielä lisää jostain jos tää jatkuu ens vuonna :D

    VastaaPoista
  3. Minä aion ottaa kaiken ilon irti niin kauan kuin sitä riittää ;) Sitten kun on viimeinen esitys ohi, niin sitten se on siinä. Meinaan sitä, ettei sen jälkeen ole enää mitään mahdollisuutta nähdä Wickediä sellaisena, kuin siihen on tottunut, ja toisekseen ei mulla ole varaa sitä Broadwaylla nähdä.

    VastaaPoista